Paula Norosen ja Minna Kivelän Hullut sadut -sarjan dramatisoiminen näyttämölle alkoi, kun Henna Tanskanen sai toissa kesänä kolmevuotisen taiteilijaapurahan ja…
Artikkelit
VUODEN 2023 KUTKUTTAVIN ESITYS -lukijakyselymme keräsi 70 vastausta. Vastausten paljouden takia vain osa vastauksista pääsi 4. huhtikuuta ilmestyneeseen numeroon. Monet…
Näytelmäkirjailija, dramaturgi, ohjaaja ja vapaa taiteilija Sinna Virtanen valmistelee paikkalähtöistä teosta, joka saa ensi-iltansa Hangon Teatteritreffeillä. Hän tunnustautuu paikkalähtöiseksi kirjoittajaksi,…
Lasten huumorin tutkija Tuula Stenius on tehnyt opettajana koko ikänsä töitä lasten kanssa ja kutsuu itseään varhaiskasvatuksen veteraaniksi. Lasten huumori…
Tapaan viime vuonna Kansallisteatteriin kiinnitetyn näyttelijä Wenla Reimaluodon Willensaunan kahvilassa harjoitusten jälkeen. Kansallisteatterin Mansikkapaikan ensi-iltaan on kolme viikkoa, mutta jo…
Saksassa ja saksalaisessa teatterissa tunteita on herättänyt Vaihtoehto Saksalle -puolueen (AfD) jäsenten osallistuminen viime marraskuussa Potsdamissa pidettyyn salaiseen äärioikeiston kokoukseen,…
Tanssin talon johtaja Niki Matheson haluaa näyttää jotain ennen haastattelun alkua. Kuljemme Kaapelin Lasipihalta sivuoven kautta sisään Tanssin taloon ja…
Kuluneen syksyn aikana Tanssin talon Erkko-salissa koettiin tanssiteos Skin Hunger, jossa katsoja viedään esiintyjän iholle äänen avulla. Teoksen äänisuunnittelijana toiminut…
Lydia Touliatou, 30, valmistui viime keväänä koreograksi (MA) Taideyliopiston Teatterikorkeakoulusta. Suomeen hän päätyi tanssijan ammattiopinnoista Lontoon Trinity Laban -koulusta. Viime…
Täydelliseksi koettu taiteellinen vapaus on ylioppilasteatterilaisille tärkeää. Huolimatta jatkuvan taloudellisen reunalla elämisen aiheuttamasta stressistä ja huolesta, se tuntuu tuovan tarpeeksi…