Arviot

Edustajalla on asiaa

Immersiivisyydestä, eli siitä, kuinka esitys ottaa katsojan sisäänsä roolipelien tavoin osaksi tapahtumaa, on tullut trendisana, jota käytetään usein yhteyksissä, joissa voisi vain puhua paikkasidonnaisesta tai ei-perinteiseen tilaan tuodusta esityksestä

Ei kommentteja

Kuningatar itsessään

Pituushyppyä sakarapäiden valtakunnassa.

Ei kommentteja

Dirty Dancing Zodiakissa

Siivottoman halun likakaivo: Dirty Dancing

Ei kommentteja

Arviot 6/2014

Lue kaikki arviot Teatteri&Tanssi+Sirkus-lehdestä 6/2014.

Ei kommentteja

Vanja-enot kurkottelevat Töölönlahden yli

Kihtinen professori heittää viimeisen kommentin lähtiessään Vanja-enon isännöimästä kartanosta: ”Sanoista tekoihin.” Ihmiset puhuvat toisensa hajalle tai toistensa ohi. Kukaan ei pysähdy kuuntelemaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Ei kommentteja

Steppaillen hybrikseen

Poika Mancini on musiikkinäytelmä, joka kertoo hyvinkääläisen Tepon haaveesta tulla Suomen Lennoniksi Oulussa. Kauko Röyhkän 80-luvulle sijoittuva rokkikukkoromaani on kipeästi tosi. Moni suomalainen nuori haluaa menestyä, ja paras keino on julkkisammatti. Joistain tulee idoleita, mutta kuka muistaa epäonnistujia? Ainakin Röyhkä, joka kertoo tavanneensa Poika Mancinin kaltaisia.

Ei kommentteja

Pilkka roikaa

Veikko Nuutisen ja Akse Petterssonin Paras mahdollinen maailma ja hyviä ehdotuksia vieläkin paremmasta on ennen muuta hauska. Muodoltaan se on esitys pikemmin kuin näytelmä merkityksessä draama.

Ei kommentteja

Raskaus, keveys, hurmos

Tero Saarisen miehisyyden ääriviivoja etsivä Morphed alkaa mustanpuhuvasti. Paksujen katosta roikkuvien köysien rajaamalla näyttämöllä marssii ristiin rastiin joukko huppupäisiä miehiä. Tummiin puetut sotilaat, pukumiehet tai syrjäytyneet nuorukaiset palaavat nano-sekunnin tarkasti tiukkaan riviin. Ahdistava kuva hajoaa, kun yksinäisen käyrätorvisoolon jälkeen Esa-Pekka Salosen Foreign bodies räjähtää ilmoille.

Ei kommentteja