Kello käy näyttämön tekstityslaitteessa. Digitaalinäytön ajanotto lähtee 1 tunnista 40 minuutista ja vähenee vääjäämättä kohti nollaa. Aika hupenee sekä näytelmän…
Arviot
Sofi Oksasen Kun kyyhkyset katosivat -romaanin teatteriversio on kirjailijan itsensä dramatisoima. Toimivasti visualisoitua ja valaistua sekä ihastuttavan moni-ilmeisin äänin ja…
Kansallisbaletin kolmen teoksen kokonaisuus Bella Figura on lähes täysosuma. Tunnelma heilahtelee rajusti, mutta koko ajan nautitaan kehosta, sen muodoista ja…
Verkossa-draaman kutoja Gunilla Hemming suosittelee käsiohjelmassa medialle psykoanalyytikon sohvaa, jotta selviäisi, miksi toimittajat kiihkeästi vihaavat ristiriitaista Julian Assangea. Miksi valkoinen…
Lue kaikki arviot Teatteri&Tanssi-lehdestä 8/2013.
Koreografi Elina Pirisellä on henkilökohtainen suhde Dmitri Šostakovitšin Leningrad-sinfoniaan – se käy hyvin selväksi hänen Personal symphonic moment -esityksestään.
Ajan pimeässä kaatosateessa keskellä tyhjiä peltoja. On pakko löytää. Kohta alkaa esitys Suomen uusimmassa ammattiteatteriryhmässä, Lilla Villanissa. Se on lasten-…
Näyttämöllä roikkuu jättimäisten urkupillien kumiseva metsä, johon ihmiset törmäävät, jota he soittavat tai potkivat. Jumala on kuollut -teologia saa hyytävän…
Circo Aereon uutuus Mumbai Express yhdistää ilma-akrobatian ja dj-vetoisen elektronisen tanssimusiikin komeaksi mutta hieman itseensä käpertyväksi ääni- ja liikespektaakkeliksi.
Lue kaikki arviot Teatteri&Tanssi-lehdestä 7/2013.