Kaikki arviot Teatteri&Tanssi-lehdessä 4/2012.
Arviot
Sydän on pakahtua, kun Peter Franzénin Tumman veden päällä -esikoisromaanin Pete aineellistuu Kansallisteatterissa. Olen vieläkin häiriötilassa, liikuttunut.
Tänä vuonna 15-vuotista toimintaansa juhlivan Kekäläinen & Companyn uusin teos on minimalistinen ja luonnoksenomainen duetto elämän keskeneräisyydestä ja harjoittelun välttämättömyydestä.…
Kansallisbaletin kevään viimeisessä ensi-illassa: nykytanssitripla.
Mikäpä olisi luontevampi tapa liikkua esitystaiteen laajalla kentällä kuin bändikeikka? Esitystaiteen seurasta ponnistavan Napoleon Pink Horse -bändin samannimisessä esityksessä yhdistyvät…
13 uponnutta vuotta on huikea teos. Paula Salmisen näytelmä on juureva ja poeettinen, tuttu ja mystinen. Pitkä kehittelytyö näkyy: repliikit…
Tanssin tuomisessa yleisön lähelle onnistutaan kerrankin hienosti ja luontevin keinoin galleriatilaksi muutetussa Helsingin kaupunginteatterin Elsassa.
Paluu Leea Klemolan luoman Jessika Timmerbackan elämään on hykerryttävä, provokatiivinen ja liikuttavakin. Klemolan uutuusnäytelmä Jessikan pentu on kompakti teatraalinen metsäretki,…
Helsingin Hernesaaressa sijaitsee Liisa Pentin uusi studio, oma tanssintalo, kuten hän asian sooloteoksensa The Weight of My Heart ilmaisee. Pentti…
Vielä ei olla siinä pisteessä, että videon käytön voisi sanoa muuttuneen suomalaisessa teatterissa trendistä luontevaksi peruselementiksi, mutta tällä vauhdilla siihen…