Artikkelit

Broadway-päiväkirja: huikeita esiintyjiä, kasvutarinoita ja murhia

Glims&Gloms dance companya johtavat koreografit Tuomo Railo ja Simo Heiskanen viettivät New Yorkissa useamman viikon helmikuussa ja seurasivat tiiviisti kaupungin esitystarjontaa. Tuomo Railo piti päiväkirjaa näkemistään Broadway Off ja Off Off Broadway -esityksistä.

Ei kommentteja

Jobin postia nukketeatterialalle Opetus- ja kulttuuriministeriöstä

Suomen Unimalta viedään tuhkatkin pesästä avustuspäätöksillä.

Ei kommentteja

Maria-Liisa Nevala: Rahoituspäätöksillä turvataan taiteellinen teatteri

Kansallisteatterin entinen pääjohtaja Maria-Liisa Nevalan mielestä taiteellinen teatteri turvataan yhteiskunnan linjaamin rahoituspäätöksin ei niinkään rakenteita muuttamalla.

Ei kommentteja

Suomalaista tanssikuntoilua – FolkJam

FolkJam valloittaa.

Ei kommentteja

Moraliteettien karnevaalit

Kierros kotimaisiin viihdemusikaaleihin muistuttaa, että teosten aiheet ovat painavia ja kertomukset suuria. Voiko niihin eläytyä?

Ei kommentteja

Kykymusikaali Kiinassa

Ohjaaja Maria Sid ja koreografi Reija Wäre vetivät musikaaliprojektin Kiinassa. Miten työ sujui täysin erilaisessa kulttuurissa?

Ei kommentteja

Kirsi-Kaisa Sinisalo: Hifistelijä ja maakunnan nainen

Kirsi-Kaisa Sinisalo päätyi teatterinjohtajaksi, vaikka pyristelikin irti isänsä isojen saappaiden jäljistä. Hänelle teatteri on parhaimmillaan työyhteisö, joka vie eteenpäin ja huomaa, jos jollakulla rupeaa menemään huonosti.

Ei kommentteja

Privaatisti: Marjo Kuusela

Koreografi Marjo Kuusela on toiminut noin 50 tanssi-, ooppera- ja teatteriesityksen koreografina sekä tehnyt 60 kokoillan teosta ja saman verran lyhyempiä tanssiteoksia. Nyt on työn alla Helsingin kaupunginteatterin Tarzan-musikaali, jonka ensi-ilta on maaliskuussa.

Ei kommentteja

Katsoja pääroolissa

Esitystaiteilija Saara Hannula ja kriitikko Maria Säkö purkavat Baltic Circle -festivaalia. Pitääkö tapahtuman rakenne ja muoto rikkoa? Mitä merkitsee yleisön keskeinen rooli?

Ei kommentteja

Review of Baltic Circle 2013

Review of Baltic Circle 2013
by Mark Brown

Ei kommentteja